Pokud se někde doslechnete o audioknize Případy pro poručíka Slídila a budete si ji chtít pořídit, nespěchejte k žádnému z velkých prodejců audioknih. U nich ji totiž nenajdete – unikátní počin prodáváme vlastními silami. Zajímá vás proč?
Jednoho velkého obchodníka s podobnými materiály jsme oslovili sami, ale protože jsme mu nemohli nabídnout víc než jeden titul, zjevně jsme mu nestáli ani za odpověď. Budiž. Už předtím jsme ale byli osloveni my. Ještě než jsme stihli všechny MP3 soubory vyexportovat do konečné podoby, kontaktoval nás server, který se na prodej audioknih specializuje. Abychom nenechali vydělat právníkům, musíte si protentokrát vystačit se spekulacemi, kdo že to mohl být. Ale protože známe situaci na knižním trhu a víme, že tam od sebe všichni podmínky plus minus kopírují, stejně nejsou jména důležitá: podobné podmínky budou mít i všichni ostatní audiodistributoři.
Zaradovali jsme se. Naše audiokniha ještě ani nedoputovala k uším prvního posluchače a už se o ni uchází významný obchodní ženich! Ale když jsme dostali e-mailem návrh smlouvy, v níž se na výsluní očekávaného úspěchu a brzkého bohatství skvěla marže 50 %, sklaplo nám a odmítli jsme. To my jsme do vzniku audioknihy investovali peníze, čas a energii. My jsme na sebe vzali všechna rizika, že neprodáme ani kousek. A teď bychom se měli dělit s někým, kdo na web umístí naše soubory a tím to pro něj končí?
Ne, opravdu jsme nechtěli být pro smích. Padesátiprocentní marži pro vyžírky považujeme za výsměch autorům tištěných knih a u elektronických produktů je tak vysoká provize opravdu nehoráznost.